Smykbar

Indstillet af Frederiksberg-Falconér Rotary Passport Klub
Link til virksomhedens hjemmeside: smykbar.dk
Video krediteret Truestory og med tilladelse redigeret af Design By Witt

Smykbar motiveres af klubben blandt andet ved:
Virksomheden har fostret en nytænkende idé og har ført den ud i livet med Verdens første smykkecafé.
Virksomheden gør det muligt for mennesker i alle aldre at udfolde deres kreativitet og lave smykker i selskab med andre. Udover det kommercielle er der således også et socialt og kulturelt aspekt ved virksomheden. Virksomheden afholder også smykke-kurser.
Nina og Noah Middelboe har siden etableringen af den første SMYKBAR på Frederiksberg i 2020 på tre år udviklet virksomheden til at have seks smykkecaféer på Frederiksberg og Østerbro, i Kongens Lyngby, Aarhus og Odense samt den første Smykbar i udlandet, der er i Oslo.
Smykbar er en familievirksomhed med samarbejde mellem mor og søn, hvilket udsprang af sønnens interesse for at lege med perler og lave smykker.
Virksomheden har endvidere set det vigtige i fra starten at søge rådgivning og sparring angående struktur, markedsføring, udvikling etc. samt at netværke med andre erhvervsdrivende. Endvidere har virksomheden draget omsorg for en professionalisering af ledelsen, herunder via bestyrelsens sammensætning.
Virksomheden har stor søgning og opfylder et behov hos kunderne. Der skabes glæde og hyggelige stunder for kunderne, som får et varigt minde i form af egen-producerede smykker.
Virksomheden vurderes levedygtig og har udvist pæne økonomiske resultater fra og med det første årsregnskab. Har potentiale for at udvikle sig yderligere og for at ekspandere.